Monday 12 November 2007

when you listen to a song, do you listen to the melody or the lyrics? i do both. more of the melody when i hear it for the first time and subsequently the lyrics, especially when i bring my shuffle for a long run.
been listening to jay's new songs, and looking at the lyrics at the same time. quite a variety, light-hearted ones, oriental ones, and of course sad ones. i like this one...
from "蒲公英的约定"

已经长大的约定 那样清晰
拿过到的我相信
说好要一起旅行
是你如今 唯一坚持的任性

是啊,我们曾经说好要一起去旅行,不知道你是否已经忘记,曾经许下的约定,如今已成为无言的结局。


(后记:
我不难过了 
甚至真心希望你能幸福 
当我了解你只能活在记忆里头

我不恨你了 
甚至原谅你的残酷理由 
当我了解不爱了
连回忆 都是负荷 

我不恨你了
甚至感谢这样不期而遇 
当我从你眼中发现我已是
陌生人了 
我已是 陌生人了)

No comments:

Post a Comment